Aprillistan

Nån tanke ska man väl ha med en blogg, åtminstone behöver jag det för mitt eget välbefinnande. Måste kunna motivera min plats på nätet, nån funktion ska jag försöka fylla. Så jag tänker försöka ha mitt främsta tidsfördriv som tema, allt det som sys, stickas, pysslas och fixas. Har inte någon bra samlingsterm för det, handarbete låter för tantigt (och vem vill väl få tantstämpel?), pyssel låter för fånigt (jag är fånigt rädd för den sortens fånigt), hantverk låter inte så textilt… Har någon ett förslag?

Hur som helst, förutom nämnda tidsfördriv skriver jag listor. (Nej, jag kan inte handla mat utan lista, inte så att allt som saknas hemma införskaffas.) Och jag gillar att få strecka över det som blivit utfört, som om det bekräftar att jag verkligen gjort något. Så jag listar varje månad mina projekt, för april ser listan ut som följer. Vi får se om bloggen kommer att följa det uppräknade… Planerat är i alla fall:

  •  fem av M´s beställda tröjtryck
  • systersonens önskade fotbollstryck nr 2
  • morsdagspresenter
  • systerns födelsedagspresent och inflyttningspresenten fem år för sent
  • texter i USA-albumet, fyra år efter resan…

 Dessutom har jag ju en diger samling halvfärdiga projekt att knåpa vidare med. Kläder för hjälpsändning (återkommer nog i senare inlägg), babyhalare till augustibarnet (klippte ut den igår, men måste rita mönster till huvan), skötunderlag (sytt men okantat), stickad babyfilt (en tredjedel av rutorna stickade) mm mm. Det återstår att se vad som finns kvar att göra när månaden är slut, och hur många nya projekt som kommit till.

  

One thought on “Aprillistan

Kommentera

