Nyupptäckt tygaffär

Gjorde idag ett besök på det loppis som finns närmast föräldrahemmet och upptäckte att jag och Ika nog missat nåt i somras när vi var där. Tygerna! Loppiset kändes ju som en riktig tygaffär, hurra! Och som ett missionsloppis bör var det billigt också… Så mina tankar på vägen dit om att jag inte är en sån som samlar på hög och köper utan att ha en plan, övergav jag ganska snabbt.

Med mig hem kom två brunblommiga retrodynvar, större än vanliga. så de kan ju bli vadsomhelst, nästan. Brun och retro var också frottébiten som blir byxor åt ett barn eller två. Alla goda ting är ju tre, så retro var även en knapp meter gul resår med några röda ränder, det blir fin kant till kanintyget när jag kommit mig för att sy av det.

Tre retrotyger med andra ord, och även tre tyger som var av betydligt senare datum. Randig trikå, lila smalrandig ca 50 cm, vit- och beigerandig ca 150 cm och beige med vita ränder ca 250 cm! Kom inte och säg att shopping inte kan göra en lycklig, åtminstone för stunden.

Ifall tygerna ingått i loppiserbjudandet att shoppa en plastpåse full för 2 euro hade nog ännu mera hamnat i min påse, men jag ska sy lite nu och gå dit på nytt en annan gång. För där finns ju ännu manchester, fodertyger och college som jag nog skulle kunna göra något av. Måste bara sy slut på nåt först för att upprätthålla balansen…

One thought on “Nyupptäckt tygaffär

  1. Jag känner ju genast att jag nog borde ta e tur till grannstaden… Måste öppna tygskåpet i förebyggande syfte (bara att titta där och minnas hur jobbigt det var att sortera…)

Kommentera

