”Nellie. Tack tack.”

Nellies gula tshirt

Idag ska vi på tvåårskalas. Födelsedagsbarnet ska föräras med en gul tshirt, som åtminstone sonen gillade då han fick agera provdocka. Han ville inte att jag skulle ta av honom den, så jag förklarade att Nellie ska få den. Det förstod han och efter det har han sagt ”Nellie. Tack tack.” varje gång han sett tshirten. Hoppas Nellie också uppskattar den!

Lite nervöst är det, eftersom Nellie är större till växten än sonen och jag är inte helt på det klara med hur stor hon är. Mönstret är ursprungligen från Ottobre, en body jag ritade som en tröja och sedan förstorade en eller två storlekar. Tyget känner den uppmärksamma bloggläsaren igen som ett loppisfynd och jag tycker den gröna kanten gör sig bra mot det gula. Snabbt gick det också, kan nog tänkas att det blir fler likadana. 

6 thoughts on “”Nellie. Tack tack.”

  1. Så snygg!
    Jag är barnsligt förtjust i gröna kantband och gult är alltid både piggt och fräscht!
    Grattis förresten till den snygga bloggen :-).

  2. Den hör fpr mig till att associera till en fotbollströja från 70-talet – fast på ett skönt retroaktigt sätt. Hoppas Nellie blev glad (eller åtminstone hennes mamma)!

  3. Tröjan e jätte-fin! O hurra för loppistyger!
    Måste fråga om det gröna kantbandet, är det trikå? Jag har inte sökt i någon väsorterad handarbetsaffär ännu, så jag frågar dig, finns det kantband i trikå? Du e ju lite av en sy-guru i min värld;)

    Allt gott till dig och hoppas du har en bra morsdag!
    S

  4. Tröjan är kantad med vanlig resår/muddväv. Köpt på Eurokangas. Halonen har ett begränsat utbud trikå/stickade kantband, men för att få de färger man vill ska det nog kantas med resår. Bra beskrivning på hur man syr fast det finns i sgs varje nummer av Ottobre, bland mönsterbeskrivningarna. Och nu, när jag syr mycket barnkläder och därmed i trikå är tvillingnålen verkligen min vän!

  5. Ping: Grattis Casimir! « Malins Mångahanda

  6. Ping: 13. Gulrandig (lucia)jumper « Malins Mångahanda

Kommentera

