Deras mamma läser nog inte heller

Två-årspresent igen. Födelsedagarna duggar tätt nu fram till midsommar, men det är ju naturligt när mammabarngruppen består av mammor med barn födda april-juni 2006.

Den här tshirten är sydd utgående från samma mönster som den prickiga, men jag gjorde den något längre och mer utsvängd nertill. Utsvängningen skulle ha fått vara jämnare över hela, nu är tshirten snarare J-linjeformad än A-linjeformad, men jag provade på sonen och det såg inte så illa ut på. Knapp till sprundet hittade jag även denna gång i gömmorna, men till tränsen för knappen hade jag inte något lämpligt i lådan med band och snören. Tog saxen i högsta hugg och gick för att se över vad som hängde på tork. Hittade en av mina tshirts med stort halshål, och klippte loss banden som finns för att plagget ska hållas på hängaren i butiken. Har man bara lite färgvariation i sin garderob är chansen stor att man har band i många färger att ta till också.  Sitter banden kvar på plaggen kryper de ju ändå bara fram när man använder tröjan.

Eftersom det aktuella födelsedagsbarnet fick en lillasyster i mars och allt tyg inte gick åt passade jag på att sy en matchande babymössa när jag ändå var i farten. Samtidigt kan jag få reda på ifall mönstret, ur Ottobre, är bra. Tyget fyndade jag på loppis för inte allt för länge sedan, roligt att se att alla bitar inte blir liggande så länge. Nu återstår bara att vänta på kalaset, som blev uppskjutet pga sjukdom. 

3 thoughts on “Deras mamma läser nog inte heller

  1. Snyggt igen!

    Kul att du har hittat ett användningsområde för de där upphängningsbanden. Om du kommer på fler får du gärna avslöja dem, för jag har en växande kollektion i blandade färger…

  2. Jag har också en hel del band, bortskänkes till behövande… för jag kan ju inte slänga dem heller, även om jag anar att jag aldrig kommer att använda dem till något direkt…

  3. Ping: Kanintyget och saxen « Malins Mångahanda

Kommentera

