Märken i sandlådskanten

Nu har jag sytt klart för hemlisen, och spår efter tillverkningen av det andra plagget finns i sandlådskanten… Plagget har nämligen tryckknappar, men att slå fast sådana sent på kvällen lämpar sig inte när man bor i höghus. Vädret är fint, så jag tog plagg, hammare och knappar med mig och gick ut. Spår efter mitt bankande finns alltså i träet på sandlådan nu. Det var bara en söm kvar efter knapparna, kunde inte lämna det till imorgon. En lustig händelse medan jag satt där var att en ung man kom ut på trappan och sjöng. Jag vet inte om han laddade upp inför en stöt på det motsatta könet eller om han fått en dålig låt från eurovisionen på hjärnan. Själv satt jag tyst och fnissade, hamrade inte så länge han var ute för jag tror inte att han var medveten om min närvaro och såg ingen anledning till att ändra på det.

Tyvärr måste jag konstatera när jag sydde detta andra plagg att dragkedjor inte är min starka sida, men rätsidan är ok så jag skickar nog iväg det hela ändå. Och ett gummiband skulle kanske ha varit bra, men det får mottagaren lägga till i så fall. Alltid svårt med passform till andras barn, speciellt då man inte har ett eget i samma storlek så man kan prova och dessutom inte har sett barnet man syr till…

One thought on “Märken i sandlådskanten

  1. Paketet är framme! Härligt med så proffsigt sydda saker! Shortsen är inte provade än, men jag gissar att det får bli ett gummiband då Frank är rätt slimmad i formen! Tack så mycket!

Kommentera

