Hejdå maj, hej juni!

När jag skrev listan för maj förutspådde jag en månad med många projekt och så blev det. Rätt så mycket av det jag hade på listan har jag faktiskt gjort, bättre än om man jämför med april. Tröjtryck och morsdagspresenter, födelsedagspresenter, någon babypresent också, en ringsjal och hemlisen är alla gjorda. Det som fanns på listan men lämnade är två trikåsjalar och än en gång sonens vindtäta jacka och ett par utebyxor till. När jag skrev listan glömde jag festklänningen till mig själv, den som skulle vara färdig till förra helgen men ännu inte är klar… Å andra sidan har jag ju förstås också gjort sånt som inte fanns på listan, som vanligt. Så måste det få vara!

I min anteckningsbok för sy- och pysselrelaterade saker har jag redan börjat på en junilista, men den blev inaktuell före juni var här. För uppdragen för andra är fortfarande många, så min tanke om att koncentrera mig på att sy för den egna familjen får jag nog skjuta åt sidan. Istället listar jag…

  • fler tröjtryck
  • trikåsjalar, bärpåsar och en mei tai
  • födelsedagspresenter (ettåring, tvååringar och nyföding)

Vi kommer att vara bortresta åtminstone en vecka och sommaren brukar ju sällan vara den mest aktiva tiden för pyssel inne, så jag börjar såhär. Klänningen till mig själv måste dock bli klar, det är flera fester i antågande. Finns det tid över ska det sedan sys till sonen och bebisen. Sonen saknar som sagt vindtät jacka och har inte heller shorts eller kortärmad pyjamas, bebisen vill jag sy omlottbodys och en del annat till.

Önskar er alla en kreativ första sommarmånad!

2 thoughts on “Hejdå maj, hej juni!

  1. Hej!!! Vad kul att du hittade mig så jag hittade dig 🙂 :-). När jag får lite mer tid skall jag kolla runt lite mer hos dig… Och jättekul att du vill vara med i min PIF!!! Maila mig din adress bara (min mailadress finns på min blogg), så kan du börja vänta på om nåt dimper ner i brevlådan om ett tag….
    Vi ses i cyber!!!

  2. Ping: Efter juni « Malins Mångahanda

Kommentera

