Kanintyget och saxen

Jag är säkert sist med att ta till saxen bland alla som beställt av det orange kanintyget av Jenny… Ett tyg som tryckts upp efter gammal förlaga, kom i orange i december och i vår i bl.a. turkos. Orsaker till att jag inte vågat gå lös på det är att det ju kan ta slut, jag är kanske enda i landet som har av det, och jag måste ju veta att mönstret jag använder är bra. Nervöst. Men nu finns det en nyfödd liten kille i bekantskapskretsen, med en mor som säkert förstår uppskatta det speciella tyget (ännu en faktor att ta i beaktande). Och till en babymössa är tygåtgången inte skrämmande, därför blev det en present av kaninerna.

När jag ändå höll på klippte jag ut två mössor, vår egen bäjbe måste ju också få en. Mönstret är samma som jag använt tidigare. Med en mössa med en del som går från nacke till panna är det lite problematiskt med ett tyg där mönstret har ett tydligt ”uppåt”. På den ena mössan löste jag det med en söm mitt på huvudet, på den andra klippte jag den delen i ett enfärgat tyg. Det bruna är rester från en loppisfyndad tshirt som fått nytt liv som underbyxor. Lite problem hade jag med att hitta ett bra knytband och lika var det förra gången. Tänk att det ska vara så svårt att få fram smidigt brunt bomullsband. Den här gången blev det randigt. Jag passade också på att pröva på en ny MalinJohanna-märkning och på det här tyget fungerade det bra att stämpla och skriva direkt på. Funderar ändå vidare på hur jag ska komma ifrån mina stora ”flaggor”.

Nu hoppas jag bara att mössorna passar och att det här inspirerar mig till mera kreationer i kanintyg. För visst är de fina!

4 thoughts on “Kanintyget och saxen

  1. Hejsan! Mössorna e så fina och jag är (som du korrekt antog att jag skulle vara) tacksam och uppskattar väldigt mycket mössan min E fick! Tack!
    Tycker om att komma till din blogg och bli inspirerad, du gör så många olika saker och så mycket! Vad du hinner!
    Hoppas allt e bra! Ha det gött!
    S

  2. Ping: Tackar för tillfixade frisyren! « Malins Mångahanda

  3. Ping: Årskrönikan 2008 « Malins Mångahanda

Kommentera

