Namntröjor på löpande band

Jag har äntligen fått ändan ur vagnen när det gäller de tröjtryck M önskat sig. Det hela började med namntröjor till hela mammabarngruppen ifjol, jag tyckte det var bra 1-årspresenter, och en dag frågade M ifall jag kan trycka presenter åt henne också. Sedan kom hon med tio tröjor och en lista på födelsedagar för hela året, alla barn i hennes bekantskapskrets skulle föräras namntröjor. Länge har de legat i en påse hos mig, men nu är de flesta gjorda. Så jag har tryckt tröjor var och varannan dag, dessutom ville en annan mammavän också ha tre tröjor. Jag blir så glad då människor vill ha det jag gör!

Oftast blir det vitt tryck på färgade textilier, men till M´s egen William passade jag på att testa något annat. Blandade plommonlila och vitt och trodde jag skulle få en ljusare lila, men färgen blev snarare rosa. Rätt coolt i alla fall, även om jag är känslig för rosa för det mesta.

Och på tal om vitt tryck. Specialimporterad från Åbo (tack Ika!) är min nya burk av Emo-tuotantos vita täckfärg. Eftersom jag inte alltid trycker lika flitigt som jag gjort nu var färgen i den gamla burken ingen att ha, tjock och eländig hade den blivit, inte var det vidare mycket kvar heller. ”Ny!” stod det dessutom på den nya burken och både konsistensen och lukten var har ändrats. Tjockare än färgerna från Emo brukar vara, men helt klart täckande, fantastiskt täckande! Tragiskt bara att den lokala hobbyaffären stängt efter att stora Sinooperi dykt upp i stan, så nu finns det kanske inte nån Emo-färg till salu här…

3 thoughts on “Namntröjor på löpande band

Kommentera

