Pricken över iet

Vi semestrade en knapp vecka hos min syster på Åland i mitten på juni, och efter några dagar hos henne slog sömnadsabstinensen till. Eller för att låna ett uttryck från en annan blogg (minns tyvärr inte vems), det började suga i sytarmen. Hos min syster är det dock inget problem, där finns mönstertidningar, tyger och symaskin så det är bara att hugga in. Till min glädje hittade jag ett mönster jag letat efter redan i den första tidningen (ett gammalt nummer av Ottobre) och en bit av detta, några år gamla Ikea-tyg, kunde syster yster undvara utan problem.

Sonen fick en prickig hatt och helt fel verkar det ju inte vara så glad som han är! Jag klippte också till en i ett annat Ikea-tyg, men den är ännu osydd. Liksom ”svänghålet” i fodret i denna… Vad är det med svänghål som gör att jag inte får ihop dem innan plagget ska i tvättmaskinen? Fodret är förresten ett ljusblått lakanstyg och det prickiga är lite styvare bomullstyg. Jag ska nog förstora mönstret och sy några till, det var inte så bökigt som jag befarade.

5 thoughts on “Pricken över iet

  1. Superfin hatt & modellen som bär den är kanon söt 🙂 Sicken tur att syrran har både maskin ,tyg & mönster när lusten faller på 🙂

  2. Vilken lyckad och söt bild!

    Om du har lärt dig sy hattar kanske du vill sy en åt mig/lära mig sy en också? Jag blev lite kär i en hatt på H&Ms rea, en sån där sjuttiotalistisk med vida lite slokande brätten… men mitt huvud är så stort att inte ens deras L/XL-storlek passade. 😦

  3. Ping: En stor, en liten och en lagom « Malins Mångahanda

Kommentera

