Andra Emiltrycket

 

Systersonen förärades med ett namntryck med personligt tema på födelsedagen i mars. Födelsedagströjan finns på bild på Sysidan. Till min stora glädje gillade han tröjan, ville genast ha på den på sig på sitt kalas. Gott betyg från en tioåring, de kan ju vara lite känsliga har jag för mig… Och inte nog med det, han frågade sin mamma om hon trodde att jag kan göra en till i en annan färg. Visst kunde jag det, de skickade mig en vit kortärmad tshirt och trycket blev orange. Roligt att mosters pysslande uppskattas!

En som däremot lidit av den senaste tidens ivriga tygtryckande är min tygtrycksram, som nu förtjänar en ordentlig rengöring. Gammal färg har fastnat i nätet och täppt igen ramen på vissa ställen så trycken blir inte jämna och fina nu. Tillverkaren rekommenderar Tolu allrengöringsmedel har jag hört, så nån dag när jag känner mig manad ska jag lägga ramen i blöt i varmt vatten och Tolu och sen spola av det med det hårdaste tryck jag får ur duschen. Återkommer när det är gjort, men jag har på känn att det kan dröja. Å andra sidan vet man aldrig vad ens gravida hormoner får en att göra…

2 thoughts on “Andra Emiltrycket

Kommentera

