Kramgoa vänner

När flytten av arbetsrum och sovrum närmade sig var det flera saker som länge legat och väntat som jag tog itu med. De här två kaninerna var en av de sakerna. Länge har de varit klara, men på fönsterbrädet har de stannat. De är stickade enligt Röda Korsets Hjälpjösse-beskrivning av restgarner och fyllda med vadd. Orsaken till att de stannade på fönsterbrädet var bara att Röda Korset uppger att de ska postas till Tammerfors, medan jag undrat ifall man inte kan lämna in dem hos lokalavdelningen. Bara någon dag före vår lilla flytt kom jag mig äntligen för att ringa lokalavdelningen, som inte hade något emot att ta hand om Hjälpjössarna. Så det var inte svårare än att cykla en kilometer för att de skulle ha en chans att komma sig ut i världen.

Nu hoppas jag att de kommer till glädje någonstans och att jag använder upp mer restgarner på detta enkla sätt.

Kommentera

