Dags för en ny lista

Augustilistan hade fyra punkter, två av dem får flytta vidare till septemberlistan. Och fastän det känns som jag hinner med högst en söm om dagen numera listar jag mera än de två sakerna. Det som blev klart i augusti (från listan) är lillasysters halare (overall alltså) i fleece och velour samt fuktspärren till vaggan. Ska nog blogga om halaren när den är fotad och jag skrivit om allt det andra i bloggkön. Första halvan av augusti gjorde jag en hel del, skyller på fixa-allt-i-ordning-hormonerna, så det finns några saker att  skriva om ännu.

Hur som helst, över till septemberlistan!

  • lila amningstshirt (redan klippt)
  • Give and Get (har inte hela paketets innehåll klart för mig, tyvärr)
  • Hannas klänning (reparationsarbete på beställning)
  • 2 st mössor åt Hugo (mera beställning)
  • röd tröja åt lillasyster (redan klippt, måste ju sy innan den blir för liten…)
  • mössa åt storebror (favoriten han har börjar vara så liten, tyvärr)

Det här känns onekligen lite optimistiskt, vi får se hur det går. Nästa vecka startar syjuntan igen, hurra! Ni som bor här i trakten, anmäl er genast till Arbis syjunta för mammor!

2 thoughts on “Dags för en ny lista

  1. halloj!
    e nu anmäld! hurra! funderar du på att ta med din minsting på juntan, annars? undrar hur jag ska ställa det, P e nog villig att sköta, så det kanske löser sig smidigare än jag tänker mig.

    härliga saker du gör, som vanligt! roligt att se! hoppas allt går bra med familjen. bra artikel om er i tidningen!

    ses.
    S

  2. Hon kommer väl nog med, åtminstone de första gångerna tror jag. Ska ju ha mat allt som oftast och är en liten kvällsknarris. Själv får jag väl sitta och sticka, det kan jag ju göra med henne i sjal…

Kommentera

