Dagsfärsk och ändå på mindre sidan

Än så länge går det riktigt bra med min septemberlista, de beställda babymössorna är klara och färdig är också lillasysters tröja. Jag skrev ju att jag måste sy den innan den är för liten, men jag visste inte hur rätt jag hade.

Mönstret ritade jag själv, inspirerad av de omlottröjor barnen har på bb, och med lite mått från en huppari (huvtröja med dragkedja). Tyckte dock att det hela verkade lite stort så jag drog bort några centimeter här och där. vilket jag nu insett att jag inte borde ha gjort. Ärmarna är klippta i ett med fram- respektive bakstycke, vilket gör att ärmarna inte töjer speciellt mycket på bredden. Inte bra då de känns lite smala. Över huvudtaget är tyget stummare än jag trodde, än en gång ett tyg jag inte riktigt vet vad är. Hittade det här fleeceaktiga i mina gömmor, och precis som med tyget i de svarta babybyxorna är det nog inte 100% naturfiber, tyvärr. Det röda tyget har frottéliknande struktur på rätsidan, men är slätt på avigsidan. Den lite spräckliga färgen gillar jag, tycker också de gröna kanterna gör sig bra mot det röda. Vore tröjan inte för liten skulle den kunna bli en favorit. Istället får jag väl nu försöka mig på en större och utveckla mönstret vidare. Kom på att det inte är så långt till en Gekko-inspirerad hoodie från den här, täntke inte på det när jag ritade mönstret. Och föds nåon baby för tidigt i bekantskapskretsen får nog tröjan vandra vidare, om inte nån bloggläsare behöver en tröja till en liten, liten baby…

5 thoughts on “Dagsfärsk och ändå på mindre sidan

  1. Här har man varit borta i från bloggvärlden några dagar och inte mindre än 8 (!!) nya inlägg hos dig finner jag!!! 🙂 🙂 Jösses!!! Bra att det går bra med din septemberlista!! Jag måste verkligen upprätta en själv nu när jag också insåg bl a att Give and Get:en snart skulle vara inne. Det har verkat vara så lång tid dit, men nu är vi faktiskt i september!!! Stort fortsatt lycka till med listan!

    Kramar!!!

  2. Åh vilken söt tjej du har där! Att du hinner sy med nyfödd hemma förstår jag inte, jag har hunnit med en hätta och en halv blöja på de 3 veckor vi har haft bebis hemma…!

  3. Susanna, att hinna sy är nog svårt, men vissa dagar sover båda barnen samtidigt på eftermiddagen. Blogga går däremot bättre, Ottopippi, eftersom tjejen mycket gärna sover i famnen och då kan man inte göra så mycket annat. Det förutsätter förstås att storebror sover eller har någon annan att vara med… Vissa dagar har man mera flyt än andra.

  4. Ping: Minns du tröjan? « Malins Mångahanda

Kommentera

