Halva oktober for redan…

Jag brukar ju roa mig med en ny sylista för varje månad och har nog tänkt så denna gång också. Men vart for de två första veckorna i oktober? Det får bli en lista för resten av månaden istället.

  • en beställning på tre klänningar, redan påbörjad men det mesta återstår
  • lila amningstshirt, den har varit klippt lääänge men sydd tycks den inte bli
  • Beijes första klänning, en slaktad ylletröja. Bara fållen återstår, så förhoppningsvis dyker den snart upp här
  • Babysittern! Behovet växer hela tiden… Tyget gick sönder när storebror var baby och nu väntar sittern på nya kläder.
  • present till liten nyföding
  • fleecejacka till storebror

Allt det här lär jag nog inte få till på en halv månad, men man behöver ju mål i livet, eller hur? Septemberlistan innehöll många mössor och alla de är sydda om än inte bloggade om. Annat på förra listan var Give and Get paketet, bloggar när det ges ”klartecken” för det och långköraren lila amningstshirt. Får se om den blir sydd så länge jag ammar lillasyster…

4 thoughts on “Halva oktober for redan…

  1. Vilken bra idé med månadslista. Så saker och ting verkligen blir av menar jag :-). Undrar förresten också vart halva oktober tog vägen. Hallå…. Var ÄR du????

  2. Jag håller med Ottopippi, det är roligt att läsa dina månadslistor och jag funderar starkt på att upprätta en sån själv, kanske kan jag börja nästa månad?!
    Du har förresten en liten klänning på väg åt ditt håll (hoppas jag eftersom jag lade den på lådan i söndags, hann inte tidigare då yngsta dottern här hemma hade över 40 graders feber i tre dagar och bara ville vara i mammas knä hela tiden).

  3. Ping: Novemberlista « Malins Mångahanda

Kommentera

