Tisas vantar

ggvantar

Give&Get omgång 3 är över och alla hemliga vänner avslöjade. Innan omgång 4 drar igång ska jag blogga om vad jag skickade iväg denna gång. Det kändes som om en allt för stor del av paketet innehöll sånt som jag köpt istället för sånt som jag gjort. Riktlinjerna gav utrymme för mer handgjort, men det gjorde inte mitt liv… Genast jag fick reda på temat, vintermys, visste jag ändå att ett par vantar skulle med! Därför var det enda handgjorda i Tisas paket ett par stickade tumvantar i Novitas 7 bröder. Jag gillar mönstret på vantarna, sättet ränderna går in i varandra på så att det blir svårt att säga vilket som är bottenfärg och vilket som är mönsterfärg. Bottenfärgen är i alla fall mörkbrun och det orangeröda är stickat med randigt garn. Vad Tisa tyckte om sitt paket kan man läsa här och hon har dessutom en bild där vantarnas färger kommer mera till sin rätt.

3 thoughts on “Tisas vantar

  1. … eller Ikas vantar, fast det var ju en äldre edition. 🙂 Jag gillar också vantarna! Det slår mig när jag ser dem på bild nu att jag inte använt dem på hela den här vintern – undrar var de egentligen är. De borde finnas i någon flyttlåda någonstans…

  2. Hej!
    Första gången jag tittar in på din blogg! Mycket fint gör du!
    Jag gillar också 7-bröders randiga garn, har stickat en kofta i det rödrandiga mönstrat med vitt. Nu har jag precis köpt ett lager av deras nya polka garn och stickat ett par sockor, kommer nog snart på bloggen

Kommentera

