Marsutmaning

Här ibloggvärlden hamnar man på efterkälken utan dator, det behöver man inte vara speciellt smart för att räkna ut. Hos OttoPippi hittade jag Beas marsutmaning ”Använd det du har” och tyckte genast att det vore något för mig. Insåg sedan efter en stund att första marsveckan redan gått, dvs en fjärdedel av hela månaden. Och under den veckan har jag klippt till mera nytt än sytt klart gammalt. Hmm. Hur som helst tänkte jag haka på, fortsätter en vecka in i april istället. Reglerna är som följer:

  • använd bara material som redan finns hemma (dispens på sytråd)
  • försök pyssla undan en sak varje vecka under mars (och en vecka in i april för min del)
  • man får också  välja att lotta ut något av det man gjort (återkommer om det i början på april)

Titta gärna in hos Bea, där finns länkar till många andra som inte heller ska fylla på tygförråden i mars.

Det här får ersätta min vanliga månadslista. Hur länge man ska behöva vänta på bilder i min blogg vet jag inte, men jag kan ju i alla fall försöka mig på att berätta varje vecka vad som räddats ur den stora högen halvfärdigheter. Vänta er kalsoner i varierande längder om inget annat!

Ska avrunda med att berätta hur det gick för ett rött trikåtyg jag tänkte använda till en sovpåse åt lillasyster. Plockade fram tyget för att se om det överhuvudtaget skulle räcka till, men sonen säger ”Vi göra något av det! Något på min mage!” Kom efter en stund fram till att han  menade jag skulle sy en pyjamas till honom av tyget, en pyjamas med ett djur på magen liksom de två tidigare. Så istället för att klippa till en sypåse åt lillasyster blev det en pyjamas till sonen. Nog för att han behöver en, men inte lika akut… Förhoppningsvis kan jag snart visa upp en röd pyjamas med en ”falant” på magen här.

2 thoughts on “Marsutmaning

  1. Ping: Proppen har lossnat « Malins Mångahanda

  2. Ping: Sista månaden hemma « Malins Mångahanda

Kommentera

