Kalas!

bakverkIdag är det ettårskalas här i Malins Mångahanda! Så det bjuds på söta bakverk och presenter. Bakverken hittade jag på Cake Sachets by Norma Lynn, så här bra virkar jag inte själv. Kanske jag börjar virka muffins en vacker dag sen när barnen vill leka café… På sidan finns också gratis mönster för den hugade. Sen över till presenterna…

I marsutmaningen ingick (valfritt) att låtta ut något man sytt eller pysslat ihop och jag tycker det sammanfaller väldigt lägligt med kalaset. För min del varar marsutmaningen ända till 9 april, så den som lämnar en kommentar på detta inlägg senast 9.4 deltar i min lilla utlottning. I potten ligger en brun tygväska/tygkasse sydd av ett gammalt dynvar, en virkad blombrosch och en tetranecessär, tror jag. Är inte helt säker på det sista ännu, men tre saker i alla fall. Blombroschen kan ses i ett tidigare inlägg, det är den rosa det gäller. Den bruna tygväskan finns fortfarande bland mina halvfärdigheter…

Och jo tack, jag har haft en trevlig ettårsdag som sybloggare. Hoppas ni också haft en bra dag!

10 thoughts on “Kalas!

  1. Grattis till 1år med sybloggen! Lotteri påminner mig om tiden då fammo brukade köpa lotter i våra namn på basarerna så jag vill vara med:)

  2. hej jag undrar var kan jag få tag på svenska mönster till alla dessa vackra bakverk jag vill göra sådana till mitt barnbarn för jag är handikappad och kan bara gör a sådana saker så var ej på engelska och min dator tar ej översätningen för då stannar den

Kommentera

