Kalsongkollage

På vårvintern inspirerades jag av bland andra Ett Tu Tre till att sy kortkalsonger till sonen. Det är alltså bara en bloggnyhet, ingen synyet längre. Många är de varv dessa snurrat i tvättmaskinen. Mönstret hittade jag i Ottobre 4 / 2004, ett bra nummer med mycket grundmönster och därtill utklädningskläder! Jag har varierat benslut och midja och använt såväl restbitar som gamla trikåtoppar. Gilla mönstret, har inte ändrat något alls bortsett från fållarna som ibland kantats och ibland vikts. Det gröna paret med beigebrun randig boll på är en föredetta topp som hade fått små hål och därför kasserades. Givetvis lyckades jag klippa så att hålen kom med på sidan av benen, även om avsikten var att klippa så att hålen INTE skulle komma med. Nu borde jag ta en ny rusch med kalsongmönstret eftersom de par han använt längst blivit för små och vandrat vidare till nästa lilla rumpa som ska bli torr i bekantskapskretsen.

2 thoughts on “Kalsongkollage

Kommentera

