Lotteridags!

tyglotto

Hurra för min blogg, strecket för 25000 besökare är passerat (även om det inte finns något egentligt streck)! För att fira detta blir det nu lotteri, som jag utlovade tidigare. Både tyg och garn finns i potten, och tillvägagångssättet är följande:

Lottdragningen sker 1 september. Lämna en kommentar på detta inlägg före det om du vill vara med, en lott per person eller två lotter om du dessutom länkar från din blogg och berättar åt mig om det. Låna en bild när du länkar, om du vill. Garn och tyg utlottas skilt, så skriv vilket du vill vara med på, eller om du vill ha chans på båda. Det blir två olika lotterier, för att de som vill vinna endera ska ha lika stor chans som de som vill vinna båda. Förstod alla?

Tygerna är alla loppistyger, och det råkade sig så att alla är gröna. Vinnaren får välja vilket tyg hon, eller han, vill ha en meter av, eller en halv meter av två olika. (Eller 35 cm av alla tre, om nån föredrar det.) De två helgröna är lakanstyg, medan kålhuvudena finns på ett stadigare gardintyg. (Har själv tänkt sy handelspåsar av det.)

Garnet är egentligen vävgarn, men går givetvis att sticka eller virka av också. Mestadels ull, men jag är inte säker på om det är 100% ull eller någon blandning. Inget mjukt babygarn direkt, men om man inte är känslig kan man ha stickade plagg av det, eller så får man göra något annat. Ca 250 g brunt och 170 g turkost/blått. Lite svårt med färgåtergivningen, men man kan ju ändå aldrig veta hur det ser ut på andras skärmar.

garnlotto

18 thoughts on “Lotteridags!

  1. Tja. Jag kan tänka mig lite av varje. Ett par klarblå sockar hade ju inte suttit fel (gissar att jag får sticka dem själv då…) och de gröna tygerna var ju bara jättefina… En gott & blandat-påse kanske??

    Grattis till 25000 besökare!

  2. hälsningar från uppsala! Jag är gärna med och tävlar om ett tyg. Jag är riktigt sysugen just nu, fast vi får ju se vad det blir av mina många syprojekt nu när skolan börjar.

Kommentera

