Stickmånaden

Jag vill bara bara sticka. Inte jobba, inte gräva i sandlådan, inte natta barn, inte koka mat, utan bara bara sticka. Vid det här laget känner jag mig så pass bra att jag vet att detta är ett av de säkraste tecknen på att hösten snart kommer. En bit in i augusti slog denna längtan till, så gör det varje år. Jag stillade den mest akuta garnabstinensen med att virka lite, sedan lade jag band på mig tills en tygtrycksbeställning var klar. När det var gjort i förra veckan började jag genast på ett par sockor, men mer om det när de är klara.

Jag tycker inte jag sydde speciellt mycket i augusti, men allt jag hade på min blygsamma lista är i alla fall gjort. Ringsjal, ekobyte, kalsonger, tröjtryck och någon ett par halvfärdigheter. Dags för en  ny lista och det kaos som fortsättningsvis härskar här hos oss understryker nog att jag ska göra klart sånt som är på hälft och definitivt inte shoppa tyger, eller garn för den delen. Listar lite luddigt:

  • två beställda ringsjalar (till den ena saknar jag både tyg och ringar, så lite måste jag nog shoppa)
  • ett halvfärdigt projekt ska bli klart varje vecka (exempelvis sonens randiga jumper och mina underbyxor)
  • de nyss påbörjade sockorna (läget just nu: ena foten klar, skaft och andra sockan kvar)

Imorgon drar jag vinnarna i mitt lilla lotteri, så ännu hinner man med!

One thought on “Stickmånaden

Kommentera

