Tygloppis 09

grontgarn

Förra helgens tygloppis blev en riktigt trevlig tillställning. Färre försäljare och kunder än förra året, men lugnare för arrangörerna. Platsen var nog en stor orsak till detta. Över 40 försäljare hade i alla fall anmält sig och även om inte alla dök upp fanns det tyg och garn så det räckte till och blev över. Jag hade lovat ställa upp som gratis arbetskraft och satt bland annat i kassan en stund. Mitt mål var att gå både utrymmesmässigt och ekonomiskt på vinst, även om jag sent på fredagkväll hade god lust att strunta i att alls sortera tyghavet i vardagsrummet (bilden längst ner) och prissätta egna tyger till försäljning. I efterhand kan jag vara glad att jag gjorde det, för mitt mål uppfylldes. En del tyger försvann ur mina lådor och istället kom jag hem med röda tryckknappar, gummiband och ett alldeles underbart yllegarn med öglor (även om färgåtergivningen knappast är vad den borde). Inte ett enda tyg faktiskt. Å andra sidan höll jag på med att prissätta en donation när loppiset öppnade och alla de bästa tygerna gick åt. Det märktes väldigt bra att det var rusning från början, efter en timme var kön närmare 20 m, men sedan var det lugnt och stillsamt. Hann till och med sitta och sticka en stund!

tyghav

Kommentera

