4. Positivt tänkande

Ikväll ska jag på julfest med stadsplaneringen, där jag jobbade i somras. Trevligt att bli bjuden fastän man inte jobbar kvar. Menyn såg lockande ut och julfesterna för hemmamammor är inte så många. Visst ser jag fram emot dagklubbens julfest och skulle jag bara få välja en skulle jag välja den, men det ska bli roligt med julfest för vuxna också. Dagen till ära bjuder jag på bilder från damtoaletten på jobbet…

(PÅ TOALETTSTOLENS HÖGRA SIDA FINNS EN BORSTE !!!!)

Det finns två bås på damtoaletten och på insidan av dörren till det första finns ett till synes ilsket meddelande upptejpat. Bra att det finns en borste, men min reaktion blir nästan ”Men kan jag inte ens få vara i fred på wc?”

I det andra båset får man sitta i lugn och ro utan arga insinueringar och betrakta två omsorgsfullt uppsatta naturbilder. Från första början valde jag alltid, om det var möjligt, det båset och efter ett tag insåg jag vad det berodde på. Vikten av positivt tänkande är ofta underskattad, liksom hur man bemöter människor och situationer. Jag tror på nöjdare arbetstagare och renare toaletter om wc-båsen liknar det andra mer än det första.

Till slut, en bild till de som var med redan på den tiden jag hade en fotodagbok. Att fota självporträtt på reflekterande ytor, speciellt i allmänna toaletter (det är inte så sjukt som det låter), fann jag stort nöje i och när jag ändå var på wc med kameran passade jag på att göra det igen. Det var så länge sedan sist…

Kommentera

