9. Dagiskassen

Om man googlar på ”dagiskasse” får man ca 3020 träffar. Det hela började hos Knåpmodern i augusti 2007, där man också hittar beskrkivning, och sen dess verkar det som om de flesta sybloggare har sytt en sådan. Nu även jag. Och jag förstår varför alla syr den,  den var rolig att sy och jag använder den helst varje dag.

Min dagiskasse är kompletterad med två fickor inuti, nyckelband och knapp. Yttertyget har legat och väntat på rätt syprojekt i flera år, och det är alltså ett tyg, inte flera olika randiga ihopsydda. Synd att det inte finns i butik längre för jag tycker det är jättefint, men å andra sidan har jag ju sytt nåt av det nu så jag behöver väl inte fler bitar. Innetyget är ett loppisfyndat påslakan, och jag hoppas jag snart kan visa mera sytt av det tyget här i bloggen.

Kommentera

