13. Gulrandig (lucia)jumper

Dagen till ära bjuder jag på en bild med luciatema. Jumpern till sonen blev klar för någon vecka sedan och dagen jag skulle passa på att fota den plockade vi fram lite julsaker. Bland pyntet fanns min luciakrona som jag fick när jag var barn, och eftersom den är en byggsats ville sonen gärna bygga ihop den och prova. Sen var det givet vilket plagg det skulle bloggas om idag. Han gick själv in mellan skåpet och dörren för att se ljusskenet bättre. Att bilden är dålig skyller jag på att blixt skulle ha förstört stämningen.

Jumpern han har är en rak trikåtröja, mönstret är ett mellanting mellan pojk- och flickmodellen av trikåjumper i Ottobre 4/2004. Märkligt att basplagg för barn ska ha så olika mönster, det jag ritade mitt emellan men med pojklängden är jag dock nöjd med. Tyget är loppisfyndat och har legat länge, tidigare har det blivit en tshirt. Jag hade tänkt mig grön kant även denna gång, men sonen valde den orange och det blev riktigt bra. Däremot kommer det småningom något annat gult med grön kant här i bloggen…

Kommentera

