Systerns julklapp

Min egen dagiskasse blev snabbt en stor favorit och mamma tyckte min syster också kunde ha glädje av en. På så sätt löstes julklappsproblemet och jag övergick till att gräva runt i tygsamlingarna på jakt efter något lilafärgat.  Det jag hittade var ett gammalt bolstertyg, alltså tyg från en gammal dunkudde. Tyget är grålila med svarta, vita och röda ränder. Jag har fått det av mamma, men ingen av oss kunde tyvärr minnas varifrån det härstammade. Modellen blev som min egen, med en ficka för mobiltelefon, en större ficka med gummiband i öppningen och ett nyckelband. Fodertyget är ett loppisfynd av bästa sort, jag hittade tyget i förbifarten på ett i övrigt mycket lyckat spontant loppisbesök och det passade perfekt till väskan. Det är rött med vita hjärtan, likadant som vi i barndomshemmet hade brunt med vita hjärtan som påslakan.

2 thoughts on “Systerns julklapp

  1. Ping: Systerdotterns julklapp « Malins Mångahanda

Kommentera

