Fjolårets julklänning

Det finns en hel del obloggat och oftast hänger det på avsaknad av tagna eller editerade foton. I det här fallet har bilden funnits, men tydligen har inte inlägget om den gröna klänningen ändå inte blivit skrivet. Det handlar alltså om dotterns julklänning som syddes för att matcha storebrors skjorta. Mönstret har en något oklar historia, jag lånade det av en syjuntevän som ritat av en av sin dotters klänningar. Ärmarna lade jag till, att rita dem var en lyckad chanstagning. Det gröna tyget kommer från samma syjuntevän, någon äldre släktings påslakan hade det varit. Det gula, som är nytt, har jag fått i ett byte. Notera dessutom passpoalen, den första jag någonsin sytt. Nu blir det nog flera.

3 thoughts on “Fjolårets julklänning

  1. En verkligt fin klänning!!! Jag bara älskar grönt och gult ihop! Paspoalen blir pricken över i:et! Modellen är också super. Undrar lite hur den ser ut i ryggen (*nyfiken * :-))

  2. Ping: Till de bästa av tanter, del 2 « Malins Mångahanda

Kommentera

