Patetiskt

Läste just hos Gekko att det i december var två år sedan det första kanintyget från JNY design kom. Just så, alltså två år sedan jag fick mina tre metrar av det underbara tyget. Snygg färg, bra kvalitet och snyggt tryck. Men har jag gjort något med det? Två babymössor och på gång detaljer i en tröja. Ni ska få se att retromönster går ur modet innan jag sytt något kaninplagg. Största problemet är inte att jag inte syr, utan att jag inte, på mitt modersmål, jöutas klippa i det. Jag kan alltså inte använda det för då kan det ju ta slut. Skärp dig, människa!

Idag städar vi arbetsrummet eftersom husbolaget ska täta golvlister (!) nästa vecka. Vi har rätt så mycket saker, min man och jag. Dagens seger är att jag fått maken att inse det oumbärliga med genomskinliga plastbackar istället för allehanda kartonger och påsar. Kanske jag kan sy lite nu, mitt hörn är ju i ordning.

3 thoughts on “Patetiskt

  1. kan he vaa släktfeil?! känner nog igen det där, jag har kvar tyg från när mina stora barn var små… och det är fortfarande HELT OKLIPPT!

Kommentera

