Compact living

Då arbetsrummet städades för ett tag sedan, till förmån för den tätning av golvlister disponenten meddelat om, förvisades min hörna från arbetsrummet ut i vardagsrummet. Sist och slutligen blev det inget tätat, fixarna som kom konstaterade bara att nähä, i den här lägenheten drar det inte så vi behöver inte göra nåt. Det var tacken för en helg av röjande, men röjningen var av nöden i vilket fall som helst.

En och en halv vecka senare är jag fortfarande kvar i vardagsrummet. Lite trångt är det ju ställvis och allt finns inte lika lättåtkomligt som innan, men istället är jag mitt i smeten och kan sy en söm nu som då och på det viset har jag faktiskt fått gjort lite smått och gott. Barnen trivs ju bland knappnålar och trådrullar, bara jag inte blir allt för koncentrerad utan de får styra och ställa. Största nackdelen just nu är att maken börjar se så väldigt hemmastadd ut, ensam i arbetsrummet, och så kan vi ju inte ha det. Dags att flytta tillbaka innan han tar över helt och hållet, men det känns hälsosamt med lite luftombyte och nya vyer.

Kommentera

