Förminskning

Den var nog aldrig riktigt min storlek, den turkosblåa trikån från Espirt. I början trodde jag hårt på att den räckte, men efter två graviditeter har den länge legat oanvänd i skrubben. Trycket är vinterrelaterat, ”Snowy Mountain Ski Scouts”, så det gällde att få den klar nu när hela världen tycks vara vit. Sparade halshålet, men gjorde det mindre, så det enda jag behövde göra för att sonen skulle få en ny tröja var att sy ihop och fålla.

One thought on “Förminskning

  1. Hej superduktiga sömmerska! Jag vill bjuda in just dig till min rätt så nya blogg, för att få din värdefulla åsikt! =)
    Funderar på att trycka upp roliga barntyger, men är osäker på vad som skulle uppskattas…. Så OM du ville kika in i min blogg http://otygligt.blogspot.com/ vore jag jättetacksam och glad! =D

Kommentera

