Landskapslinne

Jag hoppas jag inte stämplas som otacksam nu, men jag tog mig friheten att sy om en tröja jag fått i ett byte för ett bra tag sedan. Tröjan var sydd till sonen, men jag kom inte riktigt överens med ärmarna och tröjan blev inte så mycket använd som landskapstyget förtjänar. När han vuxit ur den hamnade tröjan i reparationshögen, men tack vare den omblandning som gjordes i syhörnan vid mitt luftombyte i vardagsrummet kom tröjan upp till ytan igen. Jag gjorde det enkelt för mig och klippte bort ärmar och halsmudd. Det blev ett linne med orange kant, den färg som enligt min mening matchar landskapstyget allra bäst (troligtvis för att jag tycker om orange). Jag gjorde ett litet tankefel och tänkte det skulle bli en slipover, eftersom det tidigare var en tröja, men landskapstyget är ändå så tunt så det blev ett alldeles ypperligt linne till lillasyster. Snart är det väl sommar?

One thought on “Landskapslinne

Kommentera

