Utdött urtidsdjur

Titta noga, för det här är allt som finns kvar. För några dagar sedan gjorde jag äntligen dinosaurietrycket jag lovat sonen, han fick vara med och assistera då en gul stegosaurus fastnade på hans gröna tröja. Vi var stolta och glada båda två, jag mest för att jag till och med ritat taggsvansen själv. Teckning är vanligen inte min starka sida. ”Den pussas”, sa sonen och visst är det fint med en gul, kelsjuk ”dinosaurika” (som han själv säger) på magen. Så långt var allt bra, men redan när han spillde lite mjölk på sig senare på dagen blev jag fundersam. Det såg så konstigt ut, en rand över hela djuret. Tänkte att det går bort i tvätten, men tyvärr gick så gott som hela dinosaurien bort i tvätten. Ett tvådagarstryck med andra ord, men jag begriper inte varför. Jag fixerade med strykjärn, men kanske för kort tid? Hrumpf.

Jag har schablonen kvar och ska försöka trycka på nytt ovanpå, för ännu anar man stegosaurusen på tröjan. Det lär väl inte bli lika bra, men sen ska jag minsann stryka en timme eller två.

One thought on “Utdött urtidsdjur

Kommentera

