Skuggstickade pulsvärmare

För en stund sedan fick jag höra att första morgonen barnen lämnades på dagis gick bra. Själv cyklade jag omvägar till jobbet, fotade vad som blev klart igår (!) och tror jag kom till jobbet ungefär samtidigt som maken och barnen kom till dagis.

Tänk att jag så sent som igår fäste trådarna i muddarna, stickade klart dem för mindre än en vecka sedan, och redan idag finns de i bloggen! Det är ju så här det ska vara. Stickningen, och från idé till start har också gått i rask takt. Skuggstickning är nog en teknik jag tänkt att jag borde pröva ett tag, men när jag upptäckte att ”Pulsvärmare – en inspirationsbok” skulle tillbaka till biblioteket i slutet på augusti bestämde jag att skuggstickade muddar skulle göras före det. Först tyckte jag inte garnet gjorde sig för skuggstickning och kanske skulle mönstret framträda ännu tydligare med ett fastare och tunnare garn. Jag använde ett ekologiskt otvinnat ullgarn och stickor 3,5. Det roliga med skuggstickning är alltså att mönstret ser olika ut beroende på ur vilken vinkel man ser på arbetet. Och oavsett om man ser på dem rakt uppifrån eller längs med kommer pulsvärmarna att vara sköna när det blir vinter och kylan drar in runt fönstret på jobbet.

Måste bara få säga att med de här muddarna är allt stickat på augustilistan klart, men för att inte bli utan att göra stickar jag galet randiga vantar åt sonen.

6 thoughts on “Skuggstickade pulsvärmare

  1. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

  2. Hej Malin!

    Jag hittade din blogg lite ”av misstag” på olika omvägar. Vad fina saker du gör! Nu fick jag inspiration att börja på med stickandet igen. Det har varit en ganska lång paus den senaste tiden p.g.a. tidsbrist med en liten virvelprinsessa i huset. 🙂 Kul att hitta en ”kändis” som också bloggar om handarbete!

    Heidi Nyberg

Kommentera

