10-årspresent

Tråkiga blixtbilder, men rätt så fin väska om jag får säga det själv. Systerdottern fyllde ett decennium förra månaden och förärades med en väska. Hoppas det kändes så, så hon inte förfärades… Jag är själv ingen lapptekniksmänniska, mina utsvävningar i den delen av handarbetsvärlden är rätt så små, men jag hade en liten lapp med flickans namn på. Lappen härstammade från ett tröjtryck till en tidigare födelsedag, jag testade schablonen innan jag tryckte själva tröjan.Lappteknik var trots allt ganska givet med den som utgångspunkt och sen frossade jag lös på röda tyger med hjärtan på. Jag tycks ha en liten samling… Tyget med små hjärtan är av mammas rester, det med större hjärtan i raka rader är från ett förkläde fyndat på loppis och det med spridda hjärtan är från en loppisgardin. Hemma hade vi tyget i brunt som påslakan. Väskan var riktigt rolig att sy, måste jag erkänna.

One thought on “10-årspresent

  1. Ping: Kaniner under en orangegul himmel « Malins Mångahanda

Kommentera

