5. Ufo-kalendern 2

Det finns ett grönt färgtema i de två ufon som blivit klara den här vecka. En annan gemensam nämnare är sköna naturmaterial. Dotterns hjälmmössa i merinointerlock borde förstås ha varit klar när kylan slog till för ett tag sedan, men vintern är ju inte slut än. Hon var, som synes, lite trött när jag fotade, hade precis tagit in henne från eftermiddagsluren.

Ett par bambuleggings har också blivit klara. Trodde inte de ens var påbörjade, trodde jag bara tänkt mig sådana av tyget, men ändå hittade jag dem ihopsydda bland halvfärdigheterna. Ett tecken på att jag har för mycket på hälft? Det var bara kantningarna som saknades. Tyvärr är de lite påsiga frampå, men det går ju att åtgärda. Minns det var något mystiskt när jag sydde ihop dem, måste nog ha klippt fel. I vilket fall som helst räknar jag dem som färdiga nu.

2 thoughts on “5. Ufo-kalendern 2

  1. Ping: 12. Ufo-kalendern 3 « Malins Mångahanda

Kommentera

