12. Ufo-kalendern 3

Det blev en mycket sen lucköppning idag, men det jag skulle blogga om kom också hem mycket sent. Mössan och dottern har nämligen tillbringat helgen hos mommo, i sällskap av storebror förstås, medan jag och maken njutit av friden här hemma. Liksom förra veckans mössa blev den här klar först efter köldperioden, men än är vintern inte slut. Den är något av en prototyp, jag hade bara mönster för hjälmmössa i trikå så jag klippte med rejäla marginaler då jag satte saxen i den tovade ylletröjan. Resultatet blev allt för stort så jag har tagit in den ganska mycket och dessutom satt gummiband upptill i öppningen för ansiktet. Mössan är fodrad med bambutrikå och varm, även om den inte sitter så bra som jag önskade. Tillsammans med merinotrikåmössan som blev klar förra veckan klarar nog dottern många minusgrader, bara det inte blåser allt för mycket.

Nu efter tre veckor tycker jag den här ufo-kalendern är ett alldeles lysande koncept och funderar på att fortsätta även efter advent. Mina halvfärdigheter lär nog inte ta slut nästa vecka, så varför inte hålla upp takten med ett avklarat och ombloggat projekt i veckan?

Kommentera

