18. Nytt liv åt börsen

Jag börjar inse att börsar har en begränsad livslängd. På nåt vis lyckas jag alltid förtränga det, men förr eller senare inser man att den gamla trotjänaren gjort sitt och behöver ersättas. Länge höll jag mig till min grön- och brunrandiga marimekkobörs, men när hålen blev så stora att de minsta mynten kunde falla ut förstod även jag att det var dags för något nytt. Jag tiggde till mig en fin bit retrotyg, men projektet kom av sig innan det ens startat. Istället gjorde jag den krokade börsen men i höst hade den blivit så lurvig och sliten. Sökte fram den avlagda marimekkon och böt tyg i den. Som så många andra saker som lämnar ogjorda gick det överraskande enkelt och snabbt sist och slutligen. Inspirerad av Retro Elephant gjorde jag en mellanvägg, men den är lite för sladdrig så om det blir en nästa gång ska den få någon form av förstärkning. Nu är den ett dubbelvikt tyg med tunn Vliseline på baksidan, men det är tydligen inte tillräckligt.

One thought on “18. Nytt liv åt börsen

Kommentera

