Vad vi inte ätit på sistone

Från idé till blogginlägg på ett och ett halvt dygn måste vara personligt rekord, men värken i handleden som höll i sig efter helgen hotade min stickning och så får det ju inte vara. Ergonomin på min arbetsplats har inte varit den bästa, högra handled har lidit ibland men det har aldrig hållit i sig länge. Men i söndags när jag skulle sticka kände jag av värken i handleden och på måndagen fanns den där redan från morgonen. Jag insåg att det var dags att ta problemet på allvar och stödde upp med vad jag hade till hands på kontoret. Hemma igen på kvällen plockade jag fram en tygrest jag tiggt till mig och sydde två påsar, en lång och en nästan kvadratisk. Därefter öppnade jag köksskåpen och fyllde dem med sådant som inte gått åt. Barnen tittade förundrat på när jag tömde burkar och paket. I mina handledsstöd finns grötris (flera år gammalt), gröna linser (också flera år gamla, för lång koktid, det är enklare med röda), libanesisk couscous (ingen höjdare) och ris som utfyllnad när ”skräpet” tog slut. Det var faktiskt en njutning att sitta vid datorn på jobbet idag och känna hur bra mina handleder hade det! Nu vågar jag också sticka igen.

2 thoughts on “Vad vi inte ätit på sistone

  1. Vad det var du sytt såg jag ju, men jag funderade verkligen på hur det hängde i hop med rubriken! Tjusigt!
    Annars kan jag verkligen rekommendera ”musfälla” för att slippa jobba med höger armen vid sidan.

Kommentera

