Små ugglor till jul

Bland allt obloggat gömmer det sig ännu någon julklapp,  men jag har väl tid på mig till påsken… Ett sådant stickprojekt var dessa Owlings (Ravelry-länk). Garnet jag använde är är en blandning av ”soysilk” (sojasilke?), ull och hampa. Jag fyndade garnet på Kädentaidot 2010 i Tammerfors (som i efterhand visade sig vara större än Syfestivalen, till min förvåning) och materialblandningen gjorde mig väldigt nyfiken. Garnet visade sig vara mjukt och skönt, lite blankt (som synes) och ett nystan var exakt vad som gick åt till ett par halvvantar med liten tumme. Tyvärr är rött en svårfotad färg, därför behåller jag bilderna av hela halvvanten för mig själv.

Tycker ugglorna är så söta, drömmer om en tröja med de stora, välkända ugglorna, till mig själv…

5 thoughts on “Små ugglor till jul

  1. Konstigt! Jag har just stickat en likadan i kväll! 🙂 I kamull från något litet spinneri (Suupohjan kehräämö). Mjukt och skönt garn det också.

  2. Underbart fina! Jag älskar också dessa ugglor. I fick ju en liten en förra vintern och den har nog snart R vuxit i. Vill också ha en uggletröja, kvinnan i vår lokala garnaffär hade en på sig sist jag var där och då fick jagiallafall tips på bra garn till den! 😀 Raggi 🙂

Kommentera

