Vems nyckelpigor?

Jaha, så bra gick det med den nya vanan att uppdatera varje onsdag… Skyller på de tekniska förutsättningarna här hos oss, som fortsättningsvis inte gör livet lätt för en bloggare. Men det var ju inte det jag skulle skriva om…

Jag har länge velat sy en singoalla enligt Welinders mönster, som många talar varmt för. Nyckelpigstyget i GOTS-certifierad velour från Myllymuksut kändes rätt så jag klippte till och sydde ihop. Jag valde treårsstorleken, för dottern är ju redan långt över två, men nog såg det stort ut… Och titta, den passar ju till och med på mig! Med lite små förändringar blir det ett bra toppmönster åt mig i storlek 38! Den utsvängda formen klänningen har sitter bra över höfterna.  Med gummiband i halsringning och ärmfållar blev det ändå en barnklänning, men det är nog så lång att den skulle sitta bättre på nästan-femåringen än nästan-treåringen. Men femåringen är ju en pojke, så treåringen får väl ha klänningen tills hon börjar skolan…

4 tankar på “Vems nyckelpigor?

  1. Ååh, vad fin! Både på dig och dottern! Jag är riktigt sugen på att sy några linnen åt mig själv i nåt fint tyg. Typ med nyckelpigor på. 😉

Lämna en kommentar