Juntans WWKIP

Idag är det världsstickdagen, WWKIP, World Wide Knit In Public. Syjuntan tog ut det hela i förskott och stickade inför allmänhetens åsyn redan i onsdags. Trevligt, trevligt, även om ergonomin på gräsmattan nedanför Hovrätten inte var den bästa i längden. Jag fäste trådar i mina fingervantar och stickade mig in på andra nystanet till en halsduk. Tack vänner för en fin kväll!

Idag har mitt stickande inte varit lika offentligt. I lekparken där vi tillbringade förmiddagen var det inga andra familjer så ingen såg mitt stickande och ikväll blev det några varv i väntan på att barnen skulle somna. Var har du stickat idag?

 

2 thoughts on “Juntans WWKIP

  1. Nej, jag har inte stickat vare sig offentligt eller privat i dag. Annars trodde jag att det var internationella bastudagen i dag?! Inte för att jag har badat bastu heller, men…

    • Internationella bastudagen har jag inte hört talas om, men cookiedagen jag och en vän instiftat borde ha varit för någon dag sedan. Jag kommer aldrig ihåg datumet, tyvärr…

Kommentera

