Bästa garnet hittills

Sonen beställde en tröja, röd- och grönrandig skulle den vara. Själv var jag nyfiken på BC Garns Semilla, 100 % ekologisk ull. Tröj-önskan och garnlusten blev en perfekt kombination och av alla garner hittills blev Semilla genast en favorit! Mönstret jag utgick från var Tant Koftas Uppifrån-och-Ner-kofta. En till omedelbar favorit, mönstret är jättebra. Hittills har jag stickat den här tröjan och en dockkofta av mönstret och för de storlekarna fungerar det hur bra som helst. Någon vuxentröja har det inte blivit ännu, men vänta bara, det kommer nog…

Och jo, koftan borde blockas eller åtminstone borde nedre kanten strykas…

5 thoughts on “Bästa garnet hittills

  1. Snyggt! Ska lägga mönstret på minnet! Jag har själv just kommit igång på nytt med förra vinterns tröja nr. 2, det tog emot att fixa den färdigt i våras. Tog mod till mig – det blev att riva upp ganska många timmars arbete – jag som annars stickar fruktansvärt hårt hade börjat sticka bara lösare och lösare mönsterstickning…

    Upplys nu en lärling – vad och hur gör man när man blockar? Fuktar och spänner upp, eller?

Kommentera

