Första paret ut

Av Annika med bloggen Annikas pysselblogg fick jag en utmärkelse, tackar och niger fint. Till saken hör att man ska berätta åtta saker om sig själv som bloggläsarna kanske inte redan vet. Förra veckan hade vi samma utmaning på syjuntan och det var så svårt så jag säger pass den här gången. Men en sak ska jag avslöja: vantarna på bilden är första paret fingervantar jag någonsin stickat!

Vantarna blev klara lagom till sommaren, och trådarna fästes på en picnic i juni. Roligt att ha nya vantar att ta till när hösten kommer. Tyvärr är fingrarna lite för långa, velar mellan att göra om eller låta det vara. Tidigare har jag bara stickat något par med halvfingrar, men av någon okänd anledning har jag avskrivit fingervantar som för pilligt, något jag lämnar åt min syster som är bättre på sånt. Nu kan jag nog tänka mig sticka flera par, men jag störde mig på att det randiga Fabelgarnet förstås inte uppträdde lika på fingrarna som på handen, så där fick jag själv styra randningen.

 

One thought on “Första paret ut

  1. Jag har aldrig provat sticka fingervantar, tycker också att det låter alldeles för pilligt. men dina blev fina! Tummarna brular ju ha en tendens att krympa på längden på vanliga vantar, så jag gissar att det samma även gäller fingrarna.

Kommentera

