9. Vantkavlakad och Kamilla

Här i bloggen kommer alla höstens vantar på rad. När de växtfärgade jag bloggade om igår var klara tyckte jag maken fortfarande behövde flera par vantar och när jag hittade gamla sockskaft som mommo eller fammo klippt loss för återanvändning var ju halv arbetet redan gjort. Svart sockgarn fanns i gömmorna och sen var det bara att sticka. Hoppades på att bli klar till farsdag, men jag missade med ett par dagar. Sockskaften är ju lite väl vida till vantmuddar, men eftersom de är åt min man som har grövre armar och inte åt mig själv passar det ändå rätt så bra. Bättre än de passar på mina fötter…

Nån som ritar betydligt vackrare vantar än de här enkla är Arga Stickaren. Snart ska nog jag också börja sticka mönsterstickade vantar…

Kommentera

