11. Svartvita ränder och Rino

På hösten sydde jag en kjol, som blivit en storfavorit. Inspirationen hittade jag på ett seminarium i Åbo, en av deltagarna hade en randig kjol som var konstruerad på samma sätt och jag ville genast också ha en. Två dagar senare hittade jag det här tyget på tygloppis och för en gång skull gick det rätt så snabbt från idé till färdig produkt. Jag hade ett lämpligt mönster på lager, så det var bara att klippa. Sen lade jag till en ficka som pricken på iet. Tyget är någon sort tunnare college, men fungerar förvånansvärt bra. Kanske en version i manchester också skulle bli bra?

I dagens lucka sitter det förstås en kjolsömmerska. Och inte bara det, titta på Rinos klänningar och tröjor. Till och med på Riksteatern kan hennes kreationer ses!

Tack Ika för bilden! När jag såg den i stort format framstod det med all önskvärd tydlighet, och lite till, hur illa jag egentligen behärskar PhotoShop…

2 thoughts on “11. Svartvita ränder och Rino

  1. Men vad bra att du skrev om kjolen! Hade tänkt fråga om den när du hade den på dig senast (på mässan?). Den är jättefin! Köpte en tidning i Estland i somras där det fanns mönster på en liknande. Fin den också.

Kommentera

