19. Orange rutor och soliga rum

Oj, vad det gick dåligt med bloggkalendern när jag tog lite paus. Så där är det när man latar sig, då är det mycket värre att komma igång igen efteråt. Men nu är jag här igen och flera dagar med dottern i kalendern utlovas. Dottern som alltid försöker få tungan att synas när jag fotar henne… Dagens klänning är lite mer än bara inspirerad av Polarn och Pyret, de hade en fin grönrutig klänning i en katalog för nåt år sedan som liknade den här. På en tygbytardag på Syjuntan kom rätt tyg emot i form av ett dynvar men sen tog det ett tag att få klänningen klar eftersom halshålet krävde en del tankearbete. Hela dynvaret gick åt och ärmarna är så korta just för att dynvaret inte räckte till mer än så.

Som ni säkert förstår handlar det mesta här om inredning, renovering och flyttlådor numera. Idag har jag börjat packa och på tisdag ska lägenheten vi nu bor i visas upp. Och när jag inte städar eller packar inspireras jag gärna av Lotta med bloggen Solrum!

2 thoughts on “19. Orange rutor och soliga rum

Kommentera

