31. Kalajoki och Leah

Otursförföljd julgodiskokning på julafton gjorde att lucka nr 24 i bloggkalendern aldrig dök upp, men till den här högtiden är det maken som har köksansvaret så därför öppnas sista lucka nu istället.

Kalajokisockorna är årets enda julklappsstickning. Jag har länge tyckt om mönstret och sa flera gånger under arbetet att jag gärna skulle behålla dem själv. Mönstret påminner en del om Pomatomus, som jag stickat tidigare. Dessutom var det oväntat skönt att sticka i grått, inte alls tråkigt. Grått är nästan snyggast just som stickat. Ännu en bonus var att jag äntligen kom på ett smart sätt att plocka upp maskor på sidan av hälen, men mer om det en annan gång.

Vem sitter i sista luckan då? Där sitter min favoritbloggare Leah, trots att hon är svår att jämföra med andra eftersom stilen är alldeles egen. Det kan hända jag länkat till henne förr, men det spelar ingen roll. Under 2012 ska jag försöka göra ett liknande projekt som hennes, dock i pappersformat och bara för min egen glädje. Jag lovar också att inte göra nån bloggjulkalender. Istället kan det bli mer inredning här eftersom vi flyttar inom en månad!

Gott nytt år!

One thought on “31. Kalajoki och Leah

Kommentera

