Aprilutmaning

I mars förde jag bok över antalet tyger och garnnystan som gick åt och kom till. Resultatet blev -2 nystan och +5 tyger. Inte så stora förändringar, men de nya, stora tygerna kan egentligen inte riktigt jämföras med de små resttbitar som gick åt. Igårkväll gick jag igenom hela samlingen, eftersom vi har tygbytardag i syjuntan nästa gång vi träffas. Jag kunde konstatera att jag har mycket tyger, men tydligen vill jag helst behålla dem själv istället för att byta bort dem. Samtidigt vill att lagret ska minska. Jag vill ju nog använda dem, och för många har jag idéer som bara väntar på att förverkligas. Dessutom hittade jag många bortglömda halvfärdigheter. Dags för en ordentlig insats, och då kom jag att tänka på Bea. Jag har tidigare deltagit i hennes ”Använd det du har”-utmaning som dyker upp nu och då på hennes blogg och som på beställning visade det sig att en ny omgång drog igån igår! Jag är med, det här är precis vad jag behöver.

Reglerna hittas hos Bea och där kan man anmäla sig om man vill vara med, men i korthet ska bara material som finns hemma användas och varje vecka ska man försöka få klart en sak. För min egen del tillåter jag materialbyten och siktar på en klar och ombloggad halvfärdighet i veckan.

 

Kommentera

