Potentiell parkstickning

Har just loggat ut från jobbet och väntar på att familjen ska hämta mig för middag hos bekanta. Det är lite småtrist på jobbet nu när alla andra är på semester. De som har semester suckar väl över regnet, men faktum är att mitt jobb också lider av att det regnar. På kaffepausen idag passade jag på att pigga upp mig med att fundera på kommande stickningar, jag tänker mig nämligen att mina röda och vita Semillarester ska bli en sjal. Trekantig med fyra sektorer, ränder formade med short rows. Endera asymmetriskt rakt eller vågigt, båda har sin charm. Den vågiga skissen är alltså en fjärdedels sjal. Tyvärr är mina stickdesignertalanger inte riktigt lika utvecklade som min fantasi, men jag hoppas de kommer närmare om det här projektet blir av. Nån promenad i parken kommer stickningen knappast att vara, men jag sitter gärna i nån park och stickar om fyra veckor när jag har semester igen.

Short rows kan till exempel se ut  såhär eller såhär. Som vanligt är jag inte helt i takt med tiden, eftersom båda blogginläggen är flera år gamla, men det skulle ju inte vara riktigt likt mig att hänga med i trenderna…

 

 

Kommentera

