Hurra, en snygg!

Mina namnlappar har hittills bestått av lakanstyg, egenhändigt ihopknåpade. ”Hand made by” stämplat med stämpel från Panduro och ”MalinJohanna” skrivet med en oh-tusch. Det är ju roligt att kunna märka det man syr själv, speciellt om det ska ges bort, men mina namnlappar har känts som flaggor på vissa plagg, helt enkelt för stora. En tid har jag grunnat på hur jag skulle kunna göra dem mindre och kom på att jag skulle övergå från lakanstyg till bomullsband. Testade på ett band jag hade hemma, men tuschen jag skriver med flöt ut i bandet och det såg inte alls bra ut. Men en dag, på jakt efter nåt helt annat i min låda för diverse band, plockade jag ut potentiella namnlappsband. Det jag testade på idag blev bra, hurra! Den första nya namnlappen förärades Arvids mei tai med. Lappen är dubbelvikt och fastsydd i en kant, med ”Hand made by” på baksidan och ”MalinJohanna” på framsidan. Det enda tråkiga just nu är att jag inte hade mycket av det bruna bandet, efter ytterligare fyra namnlappar kommer det att vara slut så jag måste snabbt hitta ett ersättande band. Glädjen över att min idé fungerar är dock störst.

2 thoughts on “Hurra, en snygg!

  1. Jag fastnade helt för Mias reklam! Kanske man kunde beställa en sån där mei tai av dig? Vad har du för pris? (Hur funkar den?) Har du förresten alls tid nu när ert Skrutt snart anländer? Men ifall att så finns här intresse. 🙂 (inte att bära på vår självgående Felicia då, utan inför nästa Skrutts ankomst i höst) Hör gärna av dig! 😀

Kommentera

