Nya bärpåsar på Ekosoppi

 

Dags för lite reklam igen. I höstas sydde jag tygblöjor och bärpåsar till Ekosoppi i Wasa Gallerian och för någon vecka sedan blev jag igen uppringd av affärsinnehavaren Hannu som ville ha tre bärpåsar till. Roligt, det betyder ju att de går åt! Ibland tror jag att jag sytt så många åt bekanta att jag förstör kundunderlaget för Ekosoppi på bärpåsefronten. De tre nya påsarna är lite större än de jag tidigare sytt till butiken, för den erfarenhet jag fått under vintern säger mig att det kan vara svårt att hitta nån som kan använda den minsta av höstens påsar… Bärpåsarna är annars bra eftersom de är lätta att använda, passar från nyfödd till över två år och tar inte stor plats när man ska ha med den. De är inte lämpade för att användas långa stunder åt gången, då behövs avlastning på båda axlarna, men förra sommaren var den perfekt när jag och sonen cyklade till stan och skulle gå på ett par ärenden. För att inte tala om hemma när man själv vill göra något med händerna men barnet vill bli buret!

Att hitta sjaltyg är överraskande svårt. Jag vill ha randigt och 100 % bomull ska det också vara. De flesta randiga tyger är tryckta istället för vävda, dvs bara randiga på en sida, och i vinter har det varit riktigt svårt att hitta sådana tyger. Tydligen är det en sommargrej. Men när inget annat hjälper kan man också titta på färdigsydda gardiner, man får ju lov att ha sina knep att ta till.

2 thoughts on “Nya bärpåsar på Ekosoppi

  1. Ping: Nya bärpåsar på Ekosoppi 2 « Malins Mångahanda

Kommentera

